Schouderoperatie

Een schouderoperatie is een flinke ingreep en voorkomt u dan ook het liefst. Vaak verhelpen of verminderen medicijnen, fysiotherapie of een injectie uw klachten, maar blijft u zo’n last houden waardoor uw dagelijkse bezigheden eronder lijden, dan is een operatie misschien wel de enige oplossing.

Versleten schoudergewricht

Slijtage is de meest voorkomende aandoening aan de schouder, waarbij de kraakbeenlaag van het gewricht is aangetast. Dit noemen we een artrose schouder. Het kraakbeen kan ernstig beschadigen of zelfs verdwijnen waardoor de gewrichtsvlakken niet meer soepel langs elkaar glijden. Dit geeft pijn en bewegingsbeperking.

Slijtage kan in de schouder op 2 plekken ontstaan:

• bij de schouderkop en –kom
  • bij het schouderdak en sleutelbeen

Operatie schouder

U heeft al een beweegprogramma bij uw fysiotherapeut of een van onze samenwerkingspartners ondergaan, pijnstillers en ontstekingsremmende medicijnen gehad of een injectie met corticosteroïden die ontstekingen remt. Helaas heeft dit niet het gewenste resultaat opgeleverd en heeft u nog steeds last van uw versleten schouder.

Samen kijken we naar welke operatie het beste past in uw situatie. Dit kan zijn een kijkoperatie of het vervangen van uw schouder door een schouderprothese.

Kijkoperatie (artroscopie)

Bij een artroscopie kijken we in het schoudergewricht met een soort kleine telescoop. We kunnen verschillende ingrepen uitvoeren om schouderklachten te verhelpen, zoals, een labrumfixatie, cuff repair, neerplastiek bij een slijmbeursirritatie of een ubacromiale decompressie. Met verschillende doeleinden, zoals het stabiliseren van de schouder of pijnvrij bewegen.

• Lees meer over artroscopie

Schouderprothese

Als het schoudergewricht ernstig versleten is en andere behandelingen geen verbetering bieden is een nieuwe schouder de beste keus en plaatsen we een schouderprothese.

In dit geval gaan we of voor een anatomische schouderprothese of een omgekeerde prothese, afhankelijk van de status van uw schouder.

• Lees meer over schouderprothese

Voor meer informatie over een schouderoperatie kunt u contact met ons opnemen via 088 891 0010 of via info@orthoparc.nl.

Orthoparc Bosch en Duin

Biltseweg 14